Brønderslev Nord

Hedegårdsskolen

Hedegårdsskolen er distriktets største skole med ca. 800 elever. Skolen er bygget i 1976, og ligger i den nordlige del af byen i nærheden af Brønderslev Gymnasium & HF.  På matriklen ligger også 10. KlasseCenteret. Skolen består af klasser fra 0. til 9. årgang typisk med tre til fire klasser på hver årgang med et elevtal på mellem 20-25 i klasserne.

På trods af skolens størrelse er det en skole som opleves overskuelig pga. skolens inddeling og bygningsmæssige opbygning. Bygningerne er meget velholdte, og skolen har fokus på, at læringsmiljøerne skal understøtte elevernes indlæring. Skolen består af tre afdelinger for hhv. indskoling, mellemtrin og overbygning. Hver afdeling har som udgangspunkt sine egne lærere. Til hver afdeling knytter der sig et stort og indbydende udeområde med faciliteter, der indbyder til aktivitet og bevægelse. Skolens idrætsfaciliteter er ligeledes store og rummelige; en gymnastiksal, en hal med tilskuerpladser og et stort udeareal med boldbaner og atletikbaner.

Skolens hjemmeside findes her  https://hedegaardsskolen-bronderslev.aula.dk/