Brønderslev Nord

Klasseforældreråd

Skolebestyrelsen ser mange spændende opgaver, som et klasseforældreråd kan tage aktivt del i. Det er vigtigt, at I har fokus på de 3 nævnte værdier, forpligtende fællesskaber, gensidig respekt, og at alle føler sig trygge

Skolebestyrelsen anbefaler ved valg af klasseforældreråd:

Ved skoleårets start vælges min. 2 forældre til klasseforældrerådet. Det er hensigtsmæssigt at udskifte 1-2 forældre f.eks. hvert 2. år.

Klasseforældrerådet vælger en tovholder, hvis opgave primært er at have kontakt til klasselæreren samt en kontaktperson til skolebestyrelsen

Forældremøder

Et klasseforældreråd kan også fungere som sparringspartner for klasselæreren, når skoleårets forældremøder skal planlægges. Hvilke punkter skal på dagsordenen? Er der ideer til klassens aktivitetsplan? Har eleverne eventuelle ønsker eller ideer til dagsordenen?