Brønderslev Nord

AULA - vores fælles intranet

Aula er et enkelt og overskueligt redskab, som gør, at I kan følge med i jeres børns hverdag. Det består af en ny hjemmeside og app, I skal bruge til at kommunikere med skolen.

Det er et sikkert it-system, der passer godt på personlige oplysninger, og som samtidig er nemt at bruge både på pc, mobil og iPad/tablet. Adgangen til Aula vil ske gennem UNI-Login. Hvis I vælger at bruge Aula via en app på telefonen, vil I kunne benytte en selvvalgt pinkode eller fingeraftryk, som det bl.a. er kendt fra e-Boks, MobilePay og forskellige apps til banker. Der er dele af Aula, der kan indeholde følsomme personoplysninger, og her vil UNI-Login ikke være nok, så her skal I logge ind med NemID eller igennem en app med pinkode eller fingeraftryk.

Første gang I logger ind, skal I bruge NemID, og der vil være en række ting, der skal tages stilling til.

I Aula samles informationer om jeres børn det samme sted, også hvis jeres børn går på forskellige folkeskoler.

Aula indeholder forskellige funktioner som blandt andet beskedfunktion, opslagstavle med vigtige informationer og kalender.

Har I lyst til at vide mere, kan I finde informationer på Aulas hjemmeside, som løbende opdateres: https://aulainfo.dk/guide-til-foraeldre-og-elever/